Vaspitni rad
Opšti cilj vaspitanja je formiranje kompletne, svestrano razvijene, stvaralačke i slobodne ličnosti sa ispravnim pogledom na svet, prirodu i društvo, zrele za uključivanje u životnu sredinu, kao i postizanje optimalne školske uspešnosti kod učenika.
Poseban cilj vaspitanja je:
– na otklanjanju posledica oštećenja sluha u fizičkom i psihičkom pogledu,
– na razvijanju govora i drugih oblika komunikacije,
– podsticanje i razvijanje psihomotoričkih potencijala,
– da omogući učenicima uspešno savlađivanje nastavnih sadržaja i drugih zadataka koje postavlja škola,
– podsticanje i razvijanje aktivnog odnosa prema sopstvenom učenju i ličnom sveukupnom razvoju,
– da izgradi pravilne interpersonalne odnose, nauči ih životu i radu i zajedništvu i na taj način pripremi za život u koji će stupiti po završetku škole i izlasku iz internata.
Vaspitno obrazovni rad svakodnevno obuhvata rad na usvajanju osnovnih pravila ponašanja, razvijanju radnih navika (usvajanje racionalnih tehnika školskog učenja i intelektualnog rada), razvijanju osećanja odgovornosti, prihvatanju obaveza i shvatanju uloge pojedinca u domu. Vaspitači svoj rad usklađuju sa potrebama svakog učenika posebno. Uključuju učenike u aktivnosti za koje su zainteresovani i koje su usmerene na unapređenje i razvijanje ličnih mogućnosti.
Vaspitači sa svojim vaspitnim grupama svakodnevno izvode repeticiju nastavnog gradiva i izradu domaćih zadataka. Repeticija se izvodi u slobodnim učionicama, dnevnom boravku ili vaspitačkoj sobi. Za učenike osnovne škole od 1. do 4. razreda repeticija se odvija u okviru sledećih predmeta:
– srpskog jezika
– matematike
– sveta oko nas (prirode i društva)
– likovne kulture.
Za učenike osnovne škole od 5. do 8. razreda, kao i za učenike srednje škole, repeticija obuhvata usvajanje gradiva iz svih predmeta.
Vaspitači se trude da omoguće učenicima da upoznaju prirodu učenja i ulogu pojedinih vrsta učenja u razvoju i menjanju ličnosti tokom detinjstva, adolescencije i zrelog doba.
ORGANIZACIJA VASPITNO OBRAZOVNOG RADA
U radu sa decom su maksimalno zastupljene sve komponente vaspitnog rada.
Komponente vaspitnog rada su:
-intelektualno vaspitanje
-moralno vaspitanje
-radno vaspitanje
-estetsko vaspitanje
-fizičko vaspitanje
Vaspitne grupe su heterogene po sastavu i broje od 6 do 8 učenika
Vaspitno obrazovni rad sa učenicima obuhvata:
– pripremu učenika za učenje, izradu domaćih zadataka
– praćenje psihofizičkog razvoja i evidencija
– individualni vaspitno-obrazovni rad sa učenicima
– preventivni rad, rad na adaptaciji, socijalizaciji i rešavanju ličnih problema učenika
– organizaciju kulturno zabavnog života dece, sadržajno i pravilno korišćenje slobodnog vremena
– vođenje brige o izgledu, zdravlju, ličnoj higijeni, ličnim stvarima učenika i inventaru koji koriste
– prisustvo pri ustajanju i smeštanju na spavanje i u toku obroka.
Vaspitni rad u školskoj 2024/2025. godini realizuju:
- Sanja Radulović,diplomirani defektolog
- Milica Arsić, master defektolog (zamena Sanja Stojković, diplomirani profesor engleskog jezika i književnosti)
- Marija Petrović, diplomirani vaspitač
- Boris Jokić, profesor fizičkog vaspitanja